Ahad, 24 Mei 2009

R.O.S

Salam...
lama x update blog...
since exam and da abis da ROS aku seminggu...
banyak mende nak citer tapi tu lah.....masanya xde..
atau aku sengaja membiarkan masa pergi begitu saja dek kerana tabiatku yang kuat sangat mengelamun...
kadang2 masa mengelamun lagi lama dari masa yang diambil untuk aku mandi dan bersiap2 tok keluar..hak3....itula tabiat yg memang sosah den nak buang...huhu

SO....
nak citer ckit pasal ROS...atau lebih dikenali sebagai Rancangan Orientasi Sekolah...
sumer student yg amik edu kena wat ROS walau kat U mana pon diorg blajaq....hehe
tapi tempohnya depen on U masing2 lah..
macam kat UPSI, kitorang skang kena wat sekali jek ROS...x macam senior sblm kami, kenek wat dua kali...batch aku kenek wat ROS dua minggu...
SO...Now, aku kat skolah, ngah wat ROS...da seminggu suda since 18 MAY..
Opss...teringat tarikh keramat tu....besday housemate aku, PUAN MAYSARAH MUSLIM...niWAY, hepi besday puan...WISH U ALL D BESH!!!!
hmm...da seminggu kat skolah....
ari 1st masuk, skola wat sambutan Hari Guru peringkat Sek. Men. Keb. Muadzam Shah...tu la nama skolah aku..skolah yg pernah menyumbang ilmu pada aku selama lbh kurang 5 taun.. aku penah skolah kat cni since form 1-3, then form 6...
sampai jerk skolah dlm kul 7.20 gitu aku keCUAKAN coz tgok smua cikgu ngah prepair tuk berarak ke dwan besar..aku pon x tau mana hala tuju aku nih..huhu
tetiba, aku nampak bekas cikgu aku, Cikgu Zainon, die ni kenal aku...so, aku pon terjah kat dier..aku mintak pndpt dier apa aku patot wat dlm keadaan tuh...so, dier n d 'geng' surh aku join jerk program ari ni..jmpa pengetua kemudian..huhu...kbtln plak ada gak cikgu ROS dari U lain kat ctu...aku pon berkenalan lah ngan diowg..Cikgu Zati dari UUM, Cikgu Shuhaida n Cikgu Shiela dari USM....legaaaaaaa sangat aku rasa..


(***cikgu2 ros yg sama ngan haku...baru sat kenai mcm da lama rasanya berkawan..huk3***)


so.....sepanjang ari ni aku juz join saja apa aktiviti kat skolah tu...
Antaranya...sertai perhimpunan, baca ikrar guru, nyanyi lagu guru Malaysia, jadi bidan terjun tuk acara sukaneka, menonton persembahan pelajar...semua aktiviti tu aku join Cikgu2, bukan sbgai student...aku rasa ini adalah satu pengalaman yg cukup indah..hari pertama aku di sekolah tu merupakan hari yg cukup menyeronokkan walaupun penat...bebudak ROS yg aku baru kenal tu pon smuanya mmg giler2 cam aku gak...huhu....baru aku tau betapa seronoknya jadi cikgu bila kita diraikan macam tu...walaupun aku lom jadi cikgu, tapi pengalaman hari ni macam aku da jadi cikgu plak...besh siot...huhu....
SO....aku rasa lom terlambat lagi aku nak ucapkan terima kasih dan SELAMAT HARI GURU tok Cikgu2 yg pernah didik aku sampai aku jadi mcm skang nih!!!JASA KALIAN x takkan terbalas...semoga ALLAH mencucuri rakmat ke atas kalian smua...AMIN.....
DAN...aku berazam tok jadi seorang pendidik yang berwibawa dan dapat mendidik anak2 bangsaku agar menjadi insan yang berguna kelak.....



(***sempat g kitorang join gambar cikgu2 kat SMKMS nih..da mcm btui2 jadik cikgu lak..hik3***)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan