Rabu, 1 April 2009

hmm...esemen yg benar2 menguji kekentalan dan kewajaan jiwaKU...






***13/03/09 (6.30 petang)***


...AKHIRNYA...


...senaskah novel 'AKU DAN DIRIKU' hasil nukilan aku, puterisagi...


...sedaya upaya aku menyiapkan novel yang benar-benar menguji KEKENTALAN DAN KEWAJAAN jiwaKU...


...kalau bukan dek kerana ini salah satu tugasan wajib yang patut aku lakukan sebagai pelajar di sini, memang tobat aku xnak wat novel nih!!...


...terlalu berat tangan aku nak menaip segala kisah yang berlaku sepanjang hidup aku...


...seumur hidup aku,aku tak pernah luahkan kisah aku pada helaian-helaian kertas macam nih...


...kalau nak diTOTALkan...


...setelah ditolak, ditambah, dibahagi dan dikuasa 2 kan, rasanya mungkin hampir 5 baldi kot air mata aku ni dah dibazirkan....huhu..(tuk markah aku gak)


...sangat STRESS ohhh....


....tapi...bila difikirkan dari sudut positifnya, as a future counselor, aku perlu terima tugasan ni secara positif..


...yOlah kan..nanti da jadi kaunselor, aku akan berdepan dengan macam2 lagi masalah dan kisah hidup orang lain yang lebey touching2 ohh...


...so, aku kena PERSIAPKAN diri aku dari sekarang...


...aku kena bersemangat WAJA walaupun hanya memiki viva tuk jadi kaunselor yang MANTOP di sekolah ti...


...kalau hal macam ni da touching2 and feeling2 sampai tak ngagak da, camne ti nak jadi kaunselor eh??..


...JAWAB LA SENDIRI..
...huhuhu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan